Καλά νέα σήμερα από τον Υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοίδη : ένταξη του ΒΟΑΚ σε σχήμα χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε να αναβαθμισθεί σε πραγματικό αυτοκινητόδρομο, χωρίς μάλιστα διόδια. Ζήτησα να μάθουμε τους ακριβείς όρους, όπως είχα κάνει και την Τρίτη στη συνάντηση με τον Περιφερειάρχη για το ίδιο θέμα. Ζήτησα ακόμη να αυξηθεί η χρηματοδότηση και από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου, γιατί αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υλοποίηση κάποιων τμημάτων προτεραιότητας ταχύτερα. Και για ένα ακόμη λόγο : γιατί η Κρήτη έχει ως τώρα αδικηθεί στην κατανομή των πόρων για οδικά έργα.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του βουλευτού Χανίων Μανούσου Βολουδάκη κατά τη σημερινή σύσκεψη που συγκάλεσε ο Υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης στο Ηράκλειο:
Ο Μ.Βολουδάκης ανέφερε ότι ακούει με μεγάλη ικανοποίηση το σχέδιο του Υπουργού Υποδομών για τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ένα σχέδιο για τη δημιουργία πραγματικού αυτοκινητοδρόμου, χωρίς μάλιστα επιβάρυνση των πολιτών με διόδια.
Σημείωσε ότι έδειξε ενδιαφέρον για την πρόταση αυτή όταν πρώτη φορά ακούστηκε από τον Περιφερειάρχη Κρήτης, τον οποίο επισκέφθηκε προ ημερών για να δηλώσει την υποστήριξή του στην ιδέα, αλλά και να ζητήσει τους βασικούς όρους της χρηματοδότησης. (Τα στοιχεία αυτά ο Μ.Βολουδάκης τα ζήτησε και κατά τη σημερινή σύσκεψη).
Ο βουλευτής Χανίων, τόνισε ότι η λύση αυτή - αν όλα πάνε καλά - θα είναι η μεσοπρόθεσμη λύση για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου. Πρέπει όμως να γίνει το μέγιστο και βραχυπρόθεσμα: Αυτή τη στιγμή το υπουργείο Υποδομών ολοκληρώνει την κατανομή των πόρων του Τομεακού του προγράμματος για την επόμενη χρηματοδοτική περίοδο (το επόμενο ΕΣΠΑ). "Για την περίοδο αυτή, η Κρήτη διεκδικεί περισσότερα, γιατί πρέπει να διορθωθούν οι αδικίες του παρελθόντος", ανέφερε χαρακτηριστικά. Στο προσχέδιο του Υπουργείου, προβλέπονται 140 εκατομμύρια για το ΒΟΑΚ, τα οποία δεν επαρκούν. Ο Υπουργός ανέφερε ότι είναι 140 εκατομμύρια σ’ ένα σύνολο 750 περίπου που είναι για τους οδικούς άξονες σε όλη τη χώρα. Αυτή όμως η εικόνα δεν είναι αντιπροσωπευτική, γιατί η Κρήτη έχει υστερήσει σε όλες τις προηγούμενες περιόδους : όταν δόθηκαν πάνω από 7 δις για την Εγνατία, όταν δόθηκαν πρόσφατα τα χρήματα για την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων την Ηπειρωτικής Ελλάδας κ.ο.κ. "Καλώς δόθηκαν αυτά, αλλά θα πρέπει τώρα που φτάσαμε στο τέλος της χρηματοδότησης υποδομών από ευρωπαϊκούς πόρους, το τί δίνεται στην Κρήτη να το δούμε σε σχέση με το τι έχει δοθεί συνολικά στις οδικές υποδομές στη χώρα. Με αυτή την ανάλυση η Κρήτη θα πρέπει να πάρει περισσότερους πόρους. Η πρόταση του ΟΑΚ αφορά έργα 500 εκατομμυρίων για το ΒΟΑΚ, τα οποία και διεκδικεί έναντι των 140 που προσφέρει το Υπουργείο. Περίπου 250 εκατομμύρια από αυτά, αφορούν έργα υψηλής προτεραιότητας που είναι ήδη αρκετά ώριμα. Ως προς αυτά πρέπει να γίνει διόρθωση του προγραμματισμού του Υπουργείου".
Ο Μ.Βολουδάκης τόνισε ακόμη ότι εδώ στην Κρήτη υπάρχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα: το γεγονός ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου και η αρμοδιότητα ως προς το ΒΟΑΚ και άλλα μεγάλα έργα υποδομών, έχουν εκχωρηθεί με νόμο στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να διευκολύνει την υλοποίηση του έργου, με περιορισμό της γραφειοκρατίας και αναφορά στην τοπική κοινωνία.
Ο Μ. Βολουδάκης έκανε ειδική αναφορά, στην ανάγκη της σύνδεσης του αεροδρομίου Χανίων με το ΒΟΑΚ και το λιμάνι της Σούδας. Υπενθύμισε ακόμη τις ώριμες μελέτες για την αναβάθμιση του λιμανιού της Σούδας, για την οποία δεν έχει διασφαλισθεί ακόμη η χρηματοδότηση.
Ο Μ.Βολουδάκης ανέφερε ότι ακούει με μεγάλη ικανοποίηση το σχέδιο του Υπουργού Υποδομών για τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ένα σχέδιο για τη δημιουργία πραγματικού αυτοκινητοδρόμου, χωρίς μάλιστα επιβάρυνση των πολιτών με διόδια.
Σημείωσε ότι έδειξε ενδιαφέρον για την πρόταση αυτή όταν πρώτη φορά ακούστηκε από τον Περιφερειάρχη Κρήτης, τον οποίο επισκέφθηκε προ ημερών για να δηλώσει την υποστήριξή του στην ιδέα, αλλά και να ζητήσει τους βασικούς όρους της χρηματοδότησης. (Τα στοιχεία αυτά ο Μ.Βολουδάκης τα ζήτησε και κατά τη σημερινή σύσκεψη).
Ο βουλευτής Χανίων, τόνισε ότι η λύση αυτή - αν όλα πάνε καλά - θα είναι η μεσοπρόθεσμη λύση για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου. Πρέπει όμως να γίνει το μέγιστο και βραχυπρόθεσμα: Αυτή τη στιγμή το υπουργείο Υποδομών ολοκληρώνει την κατανομή των πόρων του Τομεακού του προγράμματος για την επόμενη χρηματοδοτική περίοδο (το επόμενο ΕΣΠΑ). "Για την περίοδο αυτή, η Κρήτη διεκδικεί περισσότερα, γιατί πρέπει να διορθωθούν οι αδικίες του παρελθόντος", ανέφερε χαρακτηριστικά. Στο προσχέδιο του Υπουργείου, προβλέπονται 140 εκατομμύρια για το ΒΟΑΚ, τα οποία δεν επαρκούν. Ο Υπουργός ανέφερε ότι είναι 140 εκατομμύρια σ’ ένα σύνολο 750 περίπου που είναι για τους οδικούς άξονες σε όλη τη χώρα. Αυτή όμως η εικόνα δεν είναι αντιπροσωπευτική, γιατί η Κρήτη έχει υστερήσει σε όλες τις προηγούμενες περιόδους : όταν δόθηκαν πάνω από 7 δις για την Εγνατία, όταν δόθηκαν πρόσφατα τα χρήματα για την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων την Ηπειρωτικής Ελλάδας κ.ο.κ. "Καλώς δόθηκαν αυτά, αλλά θα πρέπει τώρα που φτάσαμε στο τέλος της χρηματοδότησης υποδομών από ευρωπαϊκούς πόρους, το τί δίνεται στην Κρήτη να το δούμε σε σχέση με το τι έχει δοθεί συνολικά στις οδικές υποδομές στη χώρα. Με αυτή την ανάλυση η Κρήτη θα πρέπει να πάρει περισσότερους πόρους. Η πρόταση του ΟΑΚ αφορά έργα 500 εκατομμυρίων για το ΒΟΑΚ, τα οποία και διεκδικεί έναντι των 140 που προσφέρει το Υπουργείο. Περίπου 250 εκατομμύρια από αυτά, αφορούν έργα υψηλής προτεραιότητας που είναι ήδη αρκετά ώριμα. Ως προς αυτά πρέπει να γίνει διόρθωση του προγραμματισμού του Υπουργείου".
Ο Μ.Βολουδάκης τόνισε ακόμη ότι εδώ στην Κρήτη υπάρχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα: το γεγονός ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου και η αρμοδιότητα ως προς το ΒΟΑΚ και άλλα μεγάλα έργα υποδομών, έχουν εκχωρηθεί με νόμο στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να διευκολύνει την υλοποίηση του έργου, με περιορισμό της γραφειοκρατίας και αναφορά στην τοπική κοινωνία.
Ο Μ. Βολουδάκης έκανε ειδική αναφορά, στην ανάγκη της σύνδεσης του αεροδρομίου Χανίων με το ΒΟΑΚ και το λιμάνι της Σούδας. Υπενθύμισε ακόμη τις ώριμες μελέτες για την αναβάθμιση του λιμανιού της Σούδας, για την οποία δεν έχει διασφαλισθεί ακόμη η χρηματοδότηση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
Tο xanianews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.